میکرونیدلینگ، یک روش درمانی (پروسیجر) پوستی است، که با ورود همزمان سوزن‌های بسیار نازک به داخل پوست و ایجاد جراحت، به طور طبیعی منجر به تحریک ساخت کلاژن و الاستین با حداقل آسیب اپیدرم‌ می‌شود. هدف از درمان، تولید کلاژن و بافت پوستی جدید برای داشتن پوستی صاف، محکم‌تر و بانشاط‌تراست.‌ میکرونیدلینگ بیش‌تر برای صورت استفاده‌ می‌شود و ممکن است زخم‌های مختلف، چین و چروک و منافذ بزرگ را درمان کند.

میکرونیدلینگ برای پوست شما چه ‌می‌کند؟
میکرونیدلینگ برای درمان و بهبود شرایطی مانند جای آکنه، خطوط ریز، چین و چروک، کوچک کردن اندازه منافذ، لک‌های قهوه ای و مشکلات رنگدانه‌ای استفاده ‌می‌شود.
چه مدت طول ‌می‌کشد تا جراحت‌ میکرونیدلینگ التیام یابد؟
بهبودی بعد از این عمل به طول و تراکم سوزن‌های مورد در حین این پروسیجر بستگی دارد. به مدت 24-48 ساعت پوست از نظر ظاهری صورتی یا قرمز خواهد بود، حالتی مشابه آفتاب سوختگی با خون‌ریزی جزئی و گاهی اوقات مقداری کبودی خفیف.

آیا‌میکرونیدلینگ باعث رشد مو ‌می شود؟
گذشته از کلاژن سازی در پوست، تصور‌می‌شود که ‌میکرونیدلینگ هم‌چنین‌ می‌تواند با القای سلول‌های بنیادی در پوست سر، منجر به رشد مو شود.‌ میکرونیدلینگ هم‌چنین ممکن است قدرت جذب محصولات رشد مو، مانند ‌ماینوکسیدیل را آسان‌تر کند. آیا‌میکرونیدلینگ به پوست شما صدمه ‌می‌زند؟
میکرونیدلینگ مانند جراحی پلاستیک تهاجمی نیست؛ بنابراین زمان بهبودی کوتاه است (طبق تحقیقات دانشگاه اموری Emory، در اکثر افراد، دوره‌ی بهبودی کوتاه است). ممکن است ظرف چند روز اول بعد از انجام‌ میکرونیدلینگ، دچار سوزش و قرمزی در پوست خود شوید که امری طبیعی است. ضرباتی که‌ میکرونیدلینگ به پوست شما وارد ‌می‌کند باعث کلاژن سازی و سایر فاکتورهای درمانی‌ می‌شود. کلاژن موجود در پوست‌، می تواند به دلیل آسیب دیدگی مانند زخم، آکنه ، خشکی وکشیدگی یا جای زخم ها از بین برود. نکته مهم است که‌ میکرونیدلینگ پوست شما را به سرعت ترمیم نمی‌کند ، بلکه امکان رویش پوست جدید را فراهم ‌می‌کند.

لیزر یا‌میکرونیدلینگ ؟

درمقیاسه لیزر با‌ میکرونیدلینگ، قدرت درمان و اثربخشی‌ میکرونیدلینگ کم‌تر از روش لیزر است (به این معنی که روش‌ میکرونیدلینگ ساده‌تر است

 

منبع: behdashtnews